بلاگ رسمی یک منتقد بازی خیلی سخت گیر
بلاگ رسمی یک منتقد بازی خیلی سخت گیر

بلاگ رسمی یک منتقد بازی خیلی سخت گیر

درباره ی پردیس گیم و سرنوشت نافرجام آن...

بالاخره اون چیزی که نباید اتفاق می‌افتاد، اتفاق افتاد. پردیس گیم به پایان راه خودش رسیده و به امثال بازی رایانه و بازی نما پیوست. من هم مثل خیلی‌های دیگه، از این اتفاق ناراحت هستم. من 4 سال بیشتر توی تیم پردیس گیم نبودم، ولی این رو خوب میدونم که پردیس گیم بیشتر از این که یه محل کاری باشه، یه پاتوق صمیمانه برای دورهم جمع شدن کسانی بود که به گیم و گیمینگ علاقه داشتن. جوی که در پردیس گیم حاکم بود، به شدت دوستانه بود و مداوما می‌شد شاهد شوخی‌ها و بحث‌های مختلف و به دور از هرگونه اعصاب خرد کردن بود؛ از بحث‌های الکی و مضحکی که خودم سر Overrate بودن آثار میازاکی راه مینداختم تا مسخره کردن F**k Up های تاد هاوارد و رفقاش. برای همین، کاملا طبیعیه که یه عده نفهمن چرا از هم پاشیدن سایت، این قدر برای اعضاش دردناکه و چرا این قدر اعصابمون سرش خرد شده. از بین رفتن پردیس گیم مثل این می مونه که یه قسمت از خاطرات و با ارزش‌ترین دارایی‌هامون در حال سپرده شدن به شن‌های زمانه.


ولی اگر راستش رو بخواین، می‌دونستم چنین اتفاقی به زودی رخ میده و حتی توی مطلب قبلیم هم بهش اشاره کرده بودم. من در اون جمله "احتمالش هست که در آینده مجبور بشید با یه سری از رسانه‌های محبوبتون خداحافظی کنید... درست مثل بازی رایانه و بازی نما..." دقیقا داشتم به پردیس گیم اشاره می‌کردم ولی به صورتی که کمتر کسی متوجهش بشه. مسلما من نمی‌تونم در مورد خیلی مسائل صحبت کنم و خیلی دقیق بهتون بگم که چرا اینطور شد. ولی فکر می‌کنم با یه مثال بتونم این وضعیت رو براتون شرح بدم تا خودتون قضیه رو بگیرید:

حکایت پردیس گیم مثل یه آپارتمان اجاره‌ای می‌مونه. اوایل کار، همه چیز خوبه و مشکل چندانی نیست. ولی بعد از یه مدت، آپارتمان حسابی به تعمیرات و تغییرات مهم نیاز پیدا می‌کنه. وقتی هم که همه میرن پیش صاحب آپارتمان تا اجازه این فعالیت‌ها رو بگیرن، اون از این کار ممانعت می‌کنه. در نهایت چاره‌ای جز ترک اون ساختمان برای اعضاش باقی نمی‌مونه؛ چون نه راهی برای حل مشکلات دارن و نه براشون صرف داره که اونجا زندگی کنن. در نتیجه اونا از هم جدا میشن و هر کدوم به مکانی دیگه میرن.


چیزی هم که بیشتر از تعطیل شدن سایت برام دردناکه، خوشحالی کردن یک سری از کاربرها سر این موضوع و یا بیکار شدن تعدادی از دوستانمونه؛ افرادی که درست برخلاف تهمت‌هایی که بهشون زده میشه و یا چیزهایی که در موردشون گفته میشه، تمام تلاششون رو برای بقای پردیس گیم انجام دادن و یا سهم زیادی در تقویت اعضا و یا کلید خوردن یک سری از بخش‌های محبوب پردیس گیم داشتن و یا علیرغم تمام مشکلات و درگیری‌هایی که داشتن، بازم به نوبه‌ی خودشون به سایت یاری می‌رسوندن. ولی خب، کسی اینا رو نمی‌دونه چون ما تمام مشکلات پردیس گیم و اعضای اون رو مثل هر کسب و کار دیگه‌ای، مخفی نگه می‌داشتیم؛ مشکلاتی که من بعدا یه سری از اونا رو براتون توضیح میدم...


در نبود امید، منابع مالی و حمایت‌های کافی برای تحقق استراتژی‌های بقا، هر کسب و کاری محکوم به مرگه. این هم اتفاقی بود که برای پردیس گیم افتاد. من نمی‌دونم در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد و آیا پردیس گیم میتونه مثل یه ققنوس از خاکستر بلند بشه و دوباره اوج بگیره یا نه، ولی در شرایط فعلی... راهی جز افسوس نیست. قبلا هم بهتون گفتم که ما در چه شرایطی در حال نگارش متن بودیم و چه اتفاقاتی رو تحمل کردیم. برای همین، واقعا غیر منطقی نیست که تیم فعلی نخواد به کار ادامه بده. نمی‌دونم در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد، ولی اگر قرار بر این شد که سایت دوباره به کارش ادامه بده، امیدوارم تمام اون مشکلاتی که ما مجبور بودیم باهاش دست و پنجه نرم کنیم، حل بشن تا دیگه کمتر چیزی بتونه بقای سایت رو تهدید کنه و همین بتونه مشوقی باشه بر جمع شدن دوباره‌ی تیم قدیمی در کنار هم...



اما خب، برنامه‌های آینده من چیه؟

من فعلا در کنار چند نفر دیگه از اعضای سابق پردیس گیم، در سایت پیکسل آرتس مشغول به نوشتن هستم. این سایت توسط سردبیر سابق گیمفا یعنی آقای امیرحسین دهنوی پایه گذاری شده و تیمش رو مجموعه‌ای از افراد کارکشته در رسانه‌های گیمینگ تشکیل میدن. برخلاف چیزی هم که ممکنه فکر کنید، تمرکز چندانی روی اخبار وجود نداره و فقط به انجام نقد و بررسی و نوشتن مقاله می‌پردازیم. پس اگر همچنان مایل بودید مقاله‌ها و نقدهای من رو دنبال کنید، اونجا منتظرتون هستم :)



برای بررسی بازی‌های کوچک‌تر و اون بازی‌هایی هم که در جاهای مختلف نقد نمیشن، میتونید صفحه Curator من در استیم رو دنبال کنید:

https://store.steampowered.com/curator/34724158



جدا از اون، من همچنان به کار پخش فن آرت‌ها و موسیقی‌های بازی، فیلم و انیمه ادامه خواهم داد؛ البته در کانال تلگرام اختصاصی خودم. توسط لینک زیر میتونید به این کانال وارد بشین و علاوه بر دو مورد فوق، به مطالعه یک سری از اتفاقات پشت صحنه این بخش در پردیس گیم بپردازید یا قطعاتی از آلبوم‌های کنسل شده رو بشنوید:

https://t.me/melodymist



در نهایت، دو اکانت آپارات و اینستاگرام می‌مونن که توی اون‌ها به پخش Memeها و ساخته‌های خودم اقدام می‌کنم یا برنامه‌های گیمینگ ایرانی رو نقد می‌کنم. برای وارد شدن به این صفحات میتونید از لینک‌های زیر اقدام کنید:

https://www.instagram.com/parham.a991

https://www.aparat.com/TDP

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.